Liczba produktów: 171
Oferujemy błotniki do rowerów miejskich, turystycznych i trekkingowych. Miejskie błotniki charakteryzują się pełniejszą zabudową, dzięki czemu osłaniają większą część koła., dzięki czemu ograniczają do minimum zachlpanie odzieży. Solidne, stalowe błotniki najczęściej montuje się do rowerów miejskich z kołami w rozmiarze 26" lub 28".
Klasyczne, holenderskie błotniki posiadały kiedyś dolną część pomalowaną na biało, żeby tylna lampka była jeszcze bardziej widoczna, co zdecydowanie zwiększało bezpieczeństwo.
Rowery trekkingowe, z uwagi na długie dystanse, jakie się na nich pokonuje, wymagają lżejszych błotników. Najpopularniejsze błotniki, jakie montuje się do rowerów turystycznych, to SKS Bluemels – występują w różnych szerokościach i wersjach kolorystycznych, dzięki czemu pasują do większości rowerów, dodatkowo posiadają bardzo prosty i uniwersalny system montażu.
Czy rower miejski musi mieć błotniki przednie i tylne? To pytanie, które zadaje sobie część rowerzystów, zwłaszcza tych korzystających z rowerów miejskich na co dzień. Są one z pewnością niezwykle przydatnym dodatkiem, zwłaszcza w nieprzewidywalnych warunkach pogodowych. Gwarantują one ochronę przed błotem, wodą i brudem, co jest szczególnie ważne podczas jazdy w deszczową czy mokrą aurę. Dzięki nim ubrania pozostają suche i czyste, a rowerzysta unika nieprzyjemnych rozprysków, które mogą wpłynąć na komfort podróży. Mimo licznych korzyści, jakie niosą ze sobą, niektórzy rowerzyści mogą zastanawiać się, czy są one niezbędne na każdym rowerze miejskim. Odpowiedź zależy od indywidualnych preferencji i warunków, w jakich często się oni poruszają. W miastach o łagodnym klimacie i rzadkich opadach błotniki mogą wydawać się mniej istotne, zwłaszcza jeśli rowerzysta używa ochrony przeciwdeszczowej. Niemniej jednak, dla osób, które chcą być przygotowane na różne warunki atmosferyczne, są dobrym wyborem.
Niektóre rowery miejskie są seryjnie wyposażone w błotniki, podczas gdy inne modele mogą wymagać dokupienia tego akcesorium oddzielnie. Do ram w których nie ma otworów montażowych przeznaczone są błotniki wyposażone w specjalne obejmy pozwalające montować je na tylnym trójkącie, a nawet do przedniego amortyzatora. Nowoczesne modele błotników często posiadają dodatkowo zintegrowane elementy podnoszące poziom bezpieczeństwa rowerzysty, takie jak odblaski. Wiele rozwiązań pozwala na integrację tylnego bagażnika z błotnikiem. Zmniejsza to liczbę potrzebnych śrubek i elementów montażowych, taki jest na przykład bagażnik Koga Supermetro Kit.
Polecamy błotniki montowane bezpośrednio do ramy za pomocą dodatkowych drutów i ramion, sprawdzają się one najlepiej. Można je zamontować bardzo blisko opony, co pozwala skutecznie zmniejszyć ilość wody rozbryzgiwanej na ubranie podczas jazdy rowerem. Wiele błotników rowerowych posiada rozwiązania pozwalające na ich zamontowanie nawet w ramie bez dodatkowych otworów montażowych. Bez względu jednak na wybór, błotniki stanowią jednak istotny element, który podnosi komfort i praktyczność roweru miejskiego, szczególnie dla codziennych rowerzystów.