Liczba produktów: 423
Oferujemy zapięcia rowerowe do holenderskich rowerów AXA i niemieckich ABUS i Trelock.
Zapięcie roweru to jeden z najważniejszych atrybutów roweru, bez którego ciężko jest się poruszać rowerem w mieście i poza nim. Dobrej klasy zabezpieczenie musi kosztować, choćby z uwagi na użyte najwyższej klasy materiały (stal hartowana i plastikowe oraz gumowe elementy obudowy) oraz bezpieczne i skomplikowane w budowie zamki kłódek rowerowych. Najmocniejsze zapięcie rowerowe na rynku to oczywiście zapięcie typu U-lock, które zbudowane jest z jednego kawałka stali wygiętego w kształt litery U. Na kolejnych pozycjach bezpieczeństwa znajdują się kolejno łańcuchy, specjalne, linki w pancernych obudowach oraz same linki.
Przyjęło się, że wartość zabezpieczenia powinna oscylować w granicy 10% wartości roweru. My także popieramy daną tezę jednak z jedną uwagą, jeżeli kochasz swój rower warto jest go dobrze zabezpieczyć bez względu na jego wartość. Pamiętajmy, że dobre zapięcie rowerowe kupujemy tylko raz. Naszym zdaniem nie warto jest oszczędzać na zapięciach rowerowych, one stanowią jedyną ochronę Twojego roweru przed kradzieżą. Zapnij bezpiecznie Swój rower i ciesz się wolnością podczas jazdy na nim.
Jakie zapięcia rowerowe uważane są za najmocniejsze ?
Z uwagi na budowę i stopień zabezpieczenia za najmocniejsze zapięcia rowerowe uważa się u- locki. Wykonane są ze specjalnych, hartowanych stopów stali, dzięki czemu są wytrzymałe na przecinanie czy zamrażanie. Niektóre modele u- locków niemieckiej firmy Abus (np. Granit X Plus 540 czy Granit 460) posiadają podwójne rygle w jarzmach, dzięki czemu są również odporne na rozginanie.
Drugim typem zapięć rowerowych, właściwie nie ustępujących w sile u-lockom, jest zapięcie składane, tzw. szekla.
Wykonanie i stopień zabezpieczenia jest podobny, jak w przypadku u- locków, a składana konstrukcja pozwala na bardziej uniwersalne zastosowanie.
W miarę lekkim i bezpiecznym zapięciem rowerowym jest łańcuch (np. Abus Ionus 8800). Ogniwa łańcucha są hartowane, przez co nie poddają się łatwo nożycom, a ich konstrukcja pozwala na przypięcie roweru w wielu miejscach.
Wybierając zapięcie rowerowe należy jednak pamiętać, że dobre zabezpieczenie musi trochę więcej ważyć.
Tzw. jelita są po prostu stalową linką "schowaną" w oplocie ze stalowych pierścieni.
W celu kompleksowego zabezpieczenia roweru należy przede wszystkim przypiąć ramę roweru do stałego elementu (np. u – lockiem do stojaka rowerowego), a następnie zabezpieczyć koła przeciągając przez nie linkę zakończoną pętlami (np. Abus Cobra) i zahaczyć o pręty u- locka.
Takie zabezpieczenie da nam gwarancję, że rower jest kompleksowo zabezpieczony. Dodatkowo, dysponując dłuższą wersją linki, można bez problemu przepleść ją również przez pręty siodełka, co uniemożliwi jego kradzież.
Oczywiście. Są to najczęściej kotwy, które można przymocować do ściany lub podłoża (np. ABUS Anchor WA 50 lub AXA Floor Anchor), do których następnie przypinamy rower dowolnym zabezpieczeniem przenośnym.