Liczba produktów: 239
Hamulce rowerowe wybiera się ze względu na przeznaczenie roweru, czyli to, gdzie najczęściej będziemy nim jeździć.
Do jazdy po mieście najlepiej sprawdzają się hamulce rolkowe i bębnowe. Mimo, że nie są tak skuteczne, jak hamulce v - brake czy tarczowe, to są najlepszym wyborem do codziennej eksploatacji w różnych warunkach atmosferycznych. Bez znaczenia czy jeździmy w lecie, w deszczu czy też w śniegu, hamulce te zawsze działają tak samo. W hamulcach rolkowych nie ma żadnych klocków czy okładzin hamulcowych, przez co nie ma się co zużywać. Działają na zasadzie rozszerzania się stalowych rolek, które poprzez tarcie spowalniają rower. Ich główna zaleta, to to, że są właściwie bezobsługowe.Hamulce szczękowe najczęściej wykorzystywane są w rowerach szosowych oraz starszego typu, a Cantilever w starszych rowerach górskich. ich siła hamowania może nie jest największa, ale często są jedyną formą hamulców możliwych do zamontowania. ich zaletą jest przede wszystkim prosta konstrukcja, niska waga oraz łatwość konserwacji. Z uwagi na niewielką siłę hamowania są bardzo mało odporne na działanie warunków atmosferycznych, jak deszcz, śnieg czy mróz.
Kolejnym typem hamulców rowerowych są hamulce typu v - brake, będące odłamem hamulców szczękowych. W odróżnieniu od klasycznych hamulców szczękowych typu u - brake cy Cantilever mają dość dużą siłę hamowania oraz dobrą skuteczność, a dobrze wyregulowane cieszą się wysoką kulturą pracy; niestety, z uwagi na zastosowanie klocków hamulcowych wykonanych z różnych mieszanek gumy, ich skuteczność w deszczu czy błocie pozostawia wiele do życzenia. Do hamulców v- brake można również zaliczyć hydrauliczne hamulce szczękowe Magura (HS11 i HS33), w których za pracę klocków hamulcowych odpowiada system tłoczków i płyn hamulcowy, a nie stalowa linka, jak w klasycznych hamulcach. Ich zdecydowana zaleta, to bardzo duża siła hamowania, przez co są obecnie często używane w rowerach elektrycznych.
Ostatnim typem hamulców, najczęściej obecnie stosowanych zwłaszcza w rowerach MTB, przełajowych czy trekkingowych i crossowych, to hamulce tarczowe. Występują dwie odmiany tych hamulców – mechaniczne i hydrauliczne. W mechanicznych rolę cięgna pełni stalowa linka hamulcowa, natomiast w hydraulicznych płyn hamulcowy. Tarczowe hamulce rowerowe są obecnie najmocniejsze i mało wrażliwe na działanie warunków zewnętrznych, jak woda, błoto czy mróz. Do montażu hydraulicznych hamulców w rowerze potrzebne są specjalne mocowania zarówno w samej ramie, jak i w widelcu.
Oprócz wszystkich tych typów hamulców rowerowych opisanych powyżej, mamy bogatą ofertę klocków hamulcowych do hamulców szczękowych i tarczowych oraz klamek (dźwigni) hamulcowych.