Kontakt
0

Rower miejski Batavus Old Dutch Deluxe R7

Produkt został sprzedany
Sprawdź produkt podobny
Ocena klientów:  

Rower miejski Batavus Old Dutch Deluxe R7

Batavus Old Dutch Deluxe R7. Słowo Deluxe w nazwie roweru zapowiada coś specjalnego. Old Dutch Deluxe to model wyposażony w prestiżowe skórzane siodełko firmy Lepper z diabełkiem w tle. Podobno diabeł tkwi w szczegółach ;-) Ponadto jak typowy przedstawiciel roweru z rodziny OmaFiets zbudowany jest na bardzo mocnych,  najwyższej jakości części i akcesoriów. To właśnie Old Dutch kopiowany jest przez wiele firm, jednak ponad stuletniej tradycji nie tak łatwo jest dorównać. Dlaczego ? Gdyż Batavus w tym czasie doszedł do perfekcji dzięki czemu podrobienie oryginału jest bardzo trudne. Prawdziwy Old Dutch jest tylko jeden. Wyróżnia go ekstremalnie mocna stalowa rama - łączona techniką lutowania z 10 letnią gwarancją, której geometria zapewnia idealną wyprostowaną sylwetkę. Wiele chromowanych dodatków, pełna osłona łańcucha oraz koła i zawsze świetnie dopasowany kolor do opon, siodełka i chwytów. Mimo swojej wagi rower porusza się szybko i bardzo płynnie dzięki zastosowanym komponentom z klasy premium. Posiada koła ze stali nierdzewnej polerowanej o dużej średnicy 635 mm (zwykłe koło 28" ma 622 mm).



Rowery wysylamy w calosci gotowe do jazdy sprawdz jakie to proste

PROFESJONALNA WYSYŁKA ROWERU = Rower złożony i wyregulowany gotowy do jazdy. Rowery wysyłamy w całości złożone* i przygotowane do jazdy. Przed spakowaniem, rower trafia w ręce naszych serwisantów gdzie przechodzi pełny serwis przed-zakupowy. Następnie rowery pakowane są w specjalne, zaprojektowane dla nas grube 5-cio warstwowe kartony o wymiarach 200 x 120 x 20 cm. Dodatkowo rower zostaje zabezpieczony kartonowym fartuchem zakrywającym praktyczne cały rower, a elementy wystające jak siodełko czy kierownica są owijane folią bąbelkową dla zminimalizowania ryzyka wystąpienia uszkodzenia. Każdy karton przygotowany do wysyłki posiada 4 boczne uchwyty dla wygodnego przenoszenia oraz wyraźnie oznaczoną pozycję w jakiej karton powinien być transportowany, a także informujące o delikatnym traktowaniu wysyłki. Rowery wysyłamy za pośrednictwem firmy spedycyjnej Raben Polska, co gwarantuje bezpieczny i szybki transport, a każda przesyłka jest ubezpieczona na pełną wartość roweru. *do przykręcenia pozostają pedały oraz ustawienie prawidłowej pozycji kierownicy.



WIRTUALNA KARTA ROWERU

Każdy rower oprócz papierowej karty gwarancyjnej zostaje wpisany do naszej internetowej bazy rowerów, w której odnotowujemy również każdy serwis roweru. Twój rower ma pełną historię sprzedaży i wykonanych serwisów.
serwis-roweru-przed-wysylka
PRZEGLĄD I JAZDA TESTOWA PRZED WYSYŁKĄ

Przed wysyłką każdy rower przechodzi kompleksowy serwis i kontrolę pod kątem uszkodzeń mechanicznych. Po odbyciu jazdy próbnej rower jest czyszczony i pakowany. Rowery wysyłamy w pełni złożone gotowe do jazdy.
ubezpieczona-paczka-wysylka-roweru
UBEZPIECZENIE NA CZAS TRANSPORTU 

Wszystkie wysyłki rowerów są w pełni ubezpieczone na pełną wartość roweru. Ubezpieczenie dotyczy zarówno uszkodzeń mechanicznych jak i niezgodności towaru. Rowery dostarcza dla nas zaufana firma spedycyjna Raben Polska. 


oslona-lancucha-i-kola-batavus-old-dutch-deluxe

Pełna osłona łańcucha oraz duża osłona koła wykonane z nowoczesnego, odpornego na uderzenia plastiku ABS. Chronią ubrania przed zabrudzeniem się lub wkręceniem w łańcuch i tylne koło. Dodatkowo osłona łańcucha maksymalnie wydłuża żywotność całego napędu minimalizując kontakt łańcucha i zębatek z wodą, błotem i solą. Wewnątrz osłona została wyposażona w mini szczotki czyszczące łańcuch oraz zapobiegającego hałaśliwym uderzeniom łańcucha o plastikową obudowę w przypadku jego rozciągnięcia. Osłona łańcucha składa się z 4 elementów i każdy z nich można dokupić osobno w przypadku uszkodzenia. 

siodelko-skorzane-lepper-batavus-old-dutch-deluxe



Skórzane, ręcznie wykonane siodełko Lepper Concorde 800 w kolorze miodowym to jeszcze więcej stylu i komfortu. Siodełko zostało wykonane z naturalnej skóry bydlęcej najwyższej jakości. Idealne rozwiązanie dla osób ceniących skórzaną jakość i komfort siodełek Lepper. Siodełka Lepper produkowane są ręcznie w fabryce znajdujące się w mieście Heerenveen w Holandii. Siodełko posiada komplet sprężyn dla zwiększenia komfortu poruszania się nierównym terenie. Jak każde siodełko z naturalnej skóry wymaga trochę czasu aby skóra i stelaż zaczęły prawidłowo pracować, jednak warto poświęcić ten czas, a w nagrodę Lepper odpłaci się nam komfortem z najwyższej półki.
 

tylny-blontik-oslona-na-lampke-batavus-old-dutch-deluxe
Tylna lampka została utrzymana w klasycznej stylistyce zamontowana na tylnym błotniku posiadającym pomalowaną na biało końcówkę. System czerwonego światła na białym tle końcówki błotnika był wymagany prawnie w Holandii jeszcze do 2000 roku, jest to również najbardziej charakterystyczna cecha klasycznego roweru holenderskiego. Żarówka w lampce została zastąpiona mocniej i wydajniejszą diodą LED, a sam klosz lampki jest chroniony przed uszkodzeniem przez chromowany stelaż oraz specjalnie wydłużony wspornik błotnika.
Lampka tylna to Spanninga Pixeo widoczna jest, aż z 500 metrów co gwarantuje nam bezpieczeństwo w czasie nocnych przejażdżek. Dodatkowo tylna lampka zabezpieczona jest przed uszkodzeniem specjalnie wydłużonym wspornikiem błotnika, który chroni klosz lampki przez zbiciem.
 

rama-lakier-batavus-old-dutch-deluxe

Mocna rama o klasycznym kształcie z 10 letnią gwarancją. Rama została pomalowana najwyższej jakości, mocnym i elastycznym, lakierem premium położonym w, aż 5-ciu wartswach, co daje nam gwarancję wielu lat niezmiennego nasycenia koloru i zwiększoną ochornę przed uszkodzeniem. Nie bez przyczyny Batavus udziela 5 lat gwarancji na lakier. Rama wykonana jest ze stali chromowo-molibdenowej (Cro-Mo) łączonej za pomocą techniki lutowania w niskiej temperaturze dzięki czemu materiał zachowuje swoje wszystkie najważniejsze parametry czyli sztywność i wytrzymałość. Dodatkowo w większości miejsc rama jest lutowana bez muf czyli łączona "na styk" - technika ta stosowana jest tylko w najdroższych rowerach na światowym rynku. Dany model ramy nie jest produkowany masowo i został zaprojektowany specjalnie na zlecenie holenderskiej firmy Batavus. Dla osób zakochanych w swoim Batavusie istnieje możliwość kupienia próbek oryginalnego lakieru w celu zamalowania uszkodzeń lakieru w trakcie użytkowania roweru (wszystkie lakiery kupisz TUTAJ)

skorzane-gripy-batavus-old-dutch-deluxe

Komfortowe, skórzane chwyty kierownicy wykończone grubą, stylową nicią w tym samym kolorze. Piankowe wypełnienie gripów daje nam gwarancję wygody podczas pokonywania długich kilimetrów, a skóra gwarancję oddychalności dzięki, której nasze dłonie nie będą się pocić nawet w gorące dni. Długie, odpowiednio wyprofilowane klamki hamulca posiadają możliwość regulacji położenia klamki dzięki czemu osoby o mniejszych dłoniach mogą w prosty sposób przybliżyć chwyt klamki do kierownicy. 

blokada-axa-batavus-old-dutch-deluxe

 

Fabrycznie każdy rower Batavus Old Dutch został wyposażony w blokadę tylnego koła (frame lock) AXA Solid Plus. Podkowa posiada specjalny otwór umożliwiający wpięcie dodatkowej linki lub łańcucha AXA (sprawdź dostępne linki i łańcuchy TUTAJ). Taki zabieg pozwoli nam na kompletne zabezpieczenie roweru jednym kluczykiem, blokując tylne koło oraz przypinając rower do elementu stałego. 

blotnik-przedni-nosek-batavus-old-dutch-deluxe


Pięknie wyprofilowane błotniki w kolorze ramy z eleganckim dodatkamiem w postaci chromowanego noska na przednim błotniku. Długość i szerokość błotników sprawia, że idealnie spełniają swoją rolę w trakcie mocnych opadów deszczu chroniąc nasze obuwie. Błotniki lakierowane są dokładnie tą samą techniką i lakierem co rama dzięki czemu lakier i kolor są ekstremalnie trwałe i odporne na wszystkie warunki atmosferyczne.

 

dynamo-w-piascie-hamulec-rolkowy-batavus-old-dutch-deluxe
Hamulec rolkowy i dynamo w piaście Shimano Nexus. O Twoje bezpieczeństwo zadba najnowszej generacji hamulec rolkowy Shimano Nexus, który dzięki modulatorowi siły hamowania bardzo szybko wyhamuje rower zapobiegając zablokowaniu się przedniego koła w przypadku mocnego awaryjnego hamowania. Największą zaletą hamulców rolkowych jest gwarancja skutecznego działania w każdych warunkach pogodowych, niezależnie od opadów deszczu, śniegu czy jazdy po piachu. Zainstalowana tarcza radiacyjna chłodzi aluminiowe tarcze hamulca przed zbytnim nagrzaniem w przypadku dłuższej jazdy na hamulcu w terenie pagórkowatym. Dynamo w przedniej piaście Shimano Nexus bezszelestnie napędza przednią lampkę Spanninga Swingo.
 

  • obręcze Van Schothorst (made in Holland) ze stali nierdzewnej polerowanej - wyglądem do złudzenia przypomina chrom jednak powierzchnia jest odporna na korozję i o wiele mocniejsza
  • opony CST z paskiem odblaskowym dla zwiększenia bezpieczeństwa po zmroku oraz wkładką antyprzebiciową
  • wytrzymały tylny bagażnik w kolorze ramy Steco (made in Holland) wyposażony w potrójne ekspandery
  • 7 biegowa piasta Shimano Nexus 7 z możliwością zmiany biegów podczas postoju

WERSJA DELUXE w stosunku do standardowej wersji posiada (Batavus Old Dutch w wersji standardowej zobaczysz TUTAJ):

  • Ręcznie robione, skórzane siodełko Lepper ze stalowymi sprężynami (made in Holland) 
  • klasyczną tylną lampkę w nowoczesnej technologi Spanninga LED z chromowaną osłoną 
  • dynamo w przedniej piaście Shimano DH
  • piastę Shimano Nexus 7 


Rowery Batavus produkowane w holandii Rowery Batavus produkowane są w Holandii od 1904r. Już od 114 lat rowery Batavus w całości projektowane i produkowane są w Holandii. Fabryka rowerów mieści się w miejscowości Heerenveen, w której odbywają się wszystkie etapy produkcji rowerów, od ręcznego malowania ram i części, przez składanie kompletnych kół, aż po montaż całego roweru na jednej z wielu taśm produkcyjnych. Właśnie dlatego rowery Batavus to synonim najwyższej jakości, trwałości i niezawodności. Batavus dba aby dostarczane przez podwykonawców części spełniały najwyższe normy jakości. Dostawcy są bardzo ostrożnie dobierani i sprawdzani czy spełniają najwyższe standardy jakości. Batavus stosuje najnowsze procesy lakierowania, na rowery zostaje nanoszone nie mniej niż 5 warstw najwyższej jakości, ekologicznego lakieru na bazie wody. Proces ten gwarantuje długą żywotność koloru i większą odporność na zużycie i uderzenia.

PEŁNA GWARANCJA PRODUCENTA

10 lat na ramę i dostępność oryginalnych części
5 lat na lakier i przedni widelec
2 lata na pozostałe części i osprzęt
 


ROWER PRZYGOTOWANY DO JAZDY
Rowery wysyłamy w całości złożone.
Sprawdź jak pakujemy rowery.

BEZPIECZNA PACZKA
Każda paczka jest ubezpieczona na pełną wartość roweru. Rower możesz odpakować przy kurierze.

30 DNI NA ZWROT
Rower możesz odpakować i wykonać jazdę próbną. Pamiętaj możesz zwrócić lub wymienić rower do 30 dni od dnia odebrania paczki.

Kupując Batavusa mamy gwarancję  komfortu i przyjemność jazdy w wygodnej wyprostowanej pozycji, długowieczność roweru nawet przy codziennym użytkowaniu, odporności na deszcz, mróz i wysokie temperatury. Rowery holenderskie Batavus to synonim trwałości i jakości. 

 

Specyfikacja Rower miejski Batavus Old Dutch Deluxe R7

Bagażnik tylny: Tak, Steco (made in Holland)
Blokada koła:
Chwyty: Skórzane San Marco (made in Italy)
Dętki: Schwalbe - wentyl rowerowy
Dynamo: Shimano DH-3N w przedniej piaście
Dzwonek:
Gumy na bagażniku: Tak, Widek (made in Holland)
Hamulec przedni: Rolkowy Shimano Inter-M BR-IM45
Hamulec tylny: Shimano Torpedo - w pedałach
Kierownica:
Lampka przednia: Spanninga Swingo LED
Lampka tylna: Spanninga Nr 9 LED
Łańcuch: KMC
Nóżka: Spanninga Libra - udźwig 40 kg
Obręcze:
Opony: CST Classic Tradition
Osłona łańcucha: Klasyczna, HESLING Nostalgie Tour (made in Holland)
Osłona tylnego koła: Klasyczna, HESLING Nostalgie Tour (made in Holland)
Rama: Stalowa - lutowana - 10 lat gwarancji
Rodzaj przerzutek: Shimano Nexus 7
Rozmiar kół:
Siodełko: Lepper - skórzane, ręcznie robione (made in Holland)
Suport:
Szprychy: SAPIM 2.34 stal nierdzewna (made in Belgium)
Waga: ok. 19 kg
Widelec: Sztywny, stalowy
Wspornik kierownicy: Chromowany - na stałe zintegrowany z kierownicą

Każdy producent zastrzega możliwość lekkiej zmiany specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji. Zmiany te mogą nie być uwzględnione w specyfikacji oraz na zdjęciach. W związku z tym dostarczony do Ciebie rower może różnić się niektórymi częściami. Nie stanowi to wady i nie wpływa to na funkcjonalność techniczną roweru. Dlatego możliwe jest, że Twój rower jest zmontowany nieco inaczej niż podaje specyfikacja. Na przykład może się zdarzyć, że w swoim rowerze znajdziesz inne pedały, gripy lub łańcuch. Nie martw się, Twój rower i części zamienne nadal są w wysokiej jakości.

Jak pakujemy rowery?

Wkładamy dużo czasu i pracy aby rower dotarł do Was świetnej kondycji i w pełni gotowy do jazdy. Przed pakowaniem, rower trafia w ręce naszych serwisantów gdzie przechodzi pełny serwis przed zakupowy. Następnie pakowany jest w specjalnie zaprojektowane, grube 5-cio warstwowe kartony o wymiarach 200 x 120 x 20 cm (w opcji PREMIUM). Dodatkowo rower zabezpieczony jest kartonowym fartuchem zakrywającym cały rower, a elementy wystające jak siodełko czy kierownica są owijane folią dla zminimalizowania ryzyka wystąpienia uszkodzenia. Karton przygotowany do wysyłki posiada 4 uchwyty z boków kartonu dla wygodnego przenoszenia oraz posiada wyraźnie oznaczoną pozycję w jakiej karton powinien być transportowany.
Lista kontrolna przed wysyłką
  • inspekcja stanu lakieru na ramie i pozostałych elementach
  • stan napięcia łańcucha
  • stan oświetlenia
  • kontrola systemu amortyzacji (w widelcu i pod siodełkiem)
  • kontrola ciśnienia i ułożenia opon
  • sprawdzenie prawidłowego działania blokady tylnego koła
Dodatkowo w opcji PREMIUM
  • pełna regulacja hamulców i przerzutek 
  • kontrola prawidłowego naciągu szprych
  • kontrola wszystkich połączeń współosiowych (gwintowanych) 
  • kontrola i prawidłowe ustawienie bagażników, błotników, kierownicy itp. 
  • krótka jazda próbna (na życzenie)
  • usunięcie wszelkich śladów zabrudzeń lub innych zanieczyszczeń


 

Wysyłka STANDARD 49.00 PLN - Proponujemy rowerzystom, którzy potrafią przygotować rower do jazdy. 

Obejmuje jedynie złożenie i spakowanie roweru. Po rozpakowaniu roweru wymagana jest pełna regulacja hamulców, biegów/przerzutek, sprawdzenie dokręcenia śrub, przykręcenie pedałów oraz ustawienie położenia kierownicy (w zestawie znajdują się klucze do pedałów i kierownicy). Rower pakowany jest w specjalnie zaprojektowany gruby 5-cio warstwowy karton o wymiarach 200 x 120 x 20 cm. Dodatkowo rower zostaje zabezpieczony kartonowym fartuchem zakrywającym cały rower, a elementy wystające jak siodełko czy kierownica są owijane folią bąbelkową dla zminimalizowania ryzyka wystąpienia uszkodzenia. Paczka jest ubezpieczona na pełną wartość roweru.

✔️ Złożenie roweru (bez regulacji)
✔️ Ubezpieczenie na pełną wartość roweru
✔️ Duży i bezpieczny karton 5-cio warstwowy o wymiarach 200 x 120 x 20 cm

Wymagane: regulacja hamulców i przerzutek, kontrola dokręcenia śrub, przykręcenie pedałów i ustawienie położenia kierownicy (w cenie zestaw kluczy do pedałów i kierownicy)



Wysyłka PREMIUM 149.90 PLN - Proponujemy rowerzystom, którzy potrzebują otrzymać rower gotowy do jazdy.
 
Obejmuje złożenie roweru, pełną regulację oraz jazdę próbną przed wysyłką. Po wyjęciu roweru z kartonu wymagane jest jedynie przykręcenie pedałów i ustawienie położenia kierownicy (w tym celu dostarczamy zestaw kluczy). Rower pakowany jest w specjalnie zaprojektowany gruby 5-cio warstwowy karton o wymiarach 200 x 120 x 20 cm. Dodatkowo rower zostaje zabezpieczony kartonowym fartuchem zakrywającym cały rower, a elementy wystające jak siodełko czy kierownica owijane są folią bąbelkową dla zminimalizowania ryzyka wystąpienia uszkodzenia. Paczka jest ubezpieczona na pełną wartość roweru.
 
✔️ Złożenie roweru
✔️ Pełna regulacja i serwis = rower gotowy do jazdy
✔️ Jazda próbna (na życzenie)
✔️ Ubezpieczenie na pełną wartość roweru
✔️ Duży i bezpieczny karton 5-cio warstwowy o wymiarach 200 x 120 x 20 cm
 
Wymagane jedynie: przykręcenie pedałów i ustawienie położenia kierownicy (w tym celu dostarczamy zestaw kluczy)

 
Wirtualna karta roweru.
Każdy rower* oprócz standardowej karty gwarancyjnej w formie papierowej posiada założoną w naszym systemie Elektroniczna Kartę Roweru, w której zapisane są wszystkie dane roweru oraz Właściciela. Elektroniczna Karta Roweru jest w pełni zintegrowana z naszym elektronicznym systemem serwisowym, do którego wpisywana jest pełna historia przeglądów oraz wymienionych części. Każdy klient ma możliwość otrzymania od nas druku z pełną historią swojego roweru - działamy na podobnej zasadzie do autoryzowanych serwisów samochodowych ASO.

Jak dobrać rozmiar ramy?

Dobór rozmiaru ramy w rowerach jest bardzo istotny i wpływa na komfort jazdy. Sprawdź jak dobrać ramę, mamy w tym zakresie wieloletnie doświadczenie, jeśli jednak kalulator i  krótki film instruktażowy nie rozwiał twoich wątpliwości to prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mail.
Zmierz poprawnie wewnętrzną długość nogi.

Wewnętrzna długość nogi to nic innego jak odległość liczona od ziemi do krocza. Wykonaj pomiar w butach i jeżeli to możliwe, poproś o pomoc drugą osobę. Najpierw stań prosto plecami do ściany. Dla ułatwienia pomiaru, świetnym pomysłem jest włożenie pomiędzy nogi książki i pomiar odległości od podłoża do górnego rantu książki.

Pamiętaj: długość wewnętrzna nogi ma znaczący wpływ na ostateczny rozmiar ramy - wykonaj pomiar dokładnie.
 
Pamiętajcie, że dobór wysokości ramy w przypadku holenderskich rowerów miejskich i trekkingowych nie ma nic wspólnego z doborem wysokości ramy w przypadku rowerów górskich czy szosowych. Ramy w rowerach holenderskich mają całkowicie inną ergonomię i są zaprojektowane tak aby na rowerze siedzieć w komfortowej wyprostowanej pozycji. Każdy rower holenderski produkowany jest w kilku rozmiarach ram najczęściej od 48-50 cm do 60-65 cm tak aby każdy rowerzysta dobrał swój wymarzony rower idealnie dla swojego wzrostu.

Rower miejski Batavus Old Dutch Deluxe R7 opinie

tomasz.szymanski
Czwartek, 18-06-2020 00:02
Świetny rower. Stylowy, ponadczasowy i piękny. Niestety nie do końca zgodny z ofertą i zdjęciami - a szkoda 😒 Inny (zwykły) dzwonek, zamiast złoto-żółtego ze zdjęć. Również inny błotnik tylny - zamiast dwukolorowego czarno- białego, który jest tylko w zamówionej wersji De Lux, zamontowany jest zwykły czarny, jak w standardowych wersjach. PS. Sklep deklarował wysyłkę w 48h a od złożenia zamówienia 3 czerwca realizacja trwała do dziś, tj. 17 czerwca. Dodam, że zakupione razem z rowerem zapięcie, otrzymałem 10 czerwca.

~Grzegorz
Niedziela, 05-08-2018 10:58
Rower jest prezentem,urodzinowym,stylowy wygląd przyciąga wzrok na ulicy . Pomimo iż jest dużo tak stylizowanych rowerów to ten ma w sobie to ;coś;.Jeździ znakomicie i dla kobiety poruszającej się w mieście jest wręcz idealny.Radzę jednak od razu kupić przydatny koszyk - ja tego nie zrobiłem ale już szukam właściwego.Polecam ten ponadczasowy sprzęt i pozdrawiam.!!!

~Elizzza
Piątek, 19-01-2018 14:37
Piękny, wygodny, najlepszy kocham go 😄 !

Zakup roweru na firmę?

  • Zakup roweru dla firmy to nie tylko nietypowy wydatek, ale także szansa na zaliczenie go do kosztów podatkowych. Zgodnie z ustawą o PIT, koszty uzyskania przychodów obejmują wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia ich źródła.
  • Brak wyraźnego wykluczenia roweru jako kosztu uzyskania przychodu oznacza możliwość jego uwzględnienia, pod warunkiem rzeczywistego wykorzystywania go w działalności. Przedsiębiorca musi być w stanie uzasadnić to przed urzędem skarbowym, gdyby pojawiły się wątpliwości.
  • Posiadanie zarówno samochodu osobowego, jak i roweru w jednoosobowej działalności gospodarczej nie jest wykluczone. Kluczowe jest jednak, aby składniki majątku zostały zakupione specjalnie dla firmy. Prywatne wykorzystanie może zdyskwalifikować ujęcie w kosztach.
  • Jeśli przedsiębiorca używa zarówno samochodu, jak i roweru w ramach działalności, uzasadnione wykorzystanie obu pojazdów pozwala na uwzględnienie kosztów ich zakupu w rozliczeniu podatkowym. Ważne jest aby przestrzegać zasad i być gotowym na uzasadnienie przed urzędem skarbowym.

Porównaj produkty 0