Rowery elektryczne na pasku
Liczba produktów: 69
Rower elektryczny na pasku zębatym Carbon Drive Belt
Rower elektryczny na pasku zębatym ma mnóstwo zalet, dlatego jest to coraz częściej wybierana opcja. To rozwiązanie jest wybierane przez osoby lubiące trwały i bezobsługowy sprzęt. Napęd rowerowy oparty o pasek sprawdza się w rowerach trekkingowych i miejskich. Rowery elektryczne z napędem opartym o pasek osiągają większe przebiegi bez konieczności zmiany kasety i łańcucha. Silnik elektryczny wspomagające rowerzystę w rowerze elektrycznym ma duży moment obrotowy, nawet ponad 70nm. Dlatego taki rower dużo bardziej obciąża zwykły łańcuch i kasetę. Wymagają one zatem większej troski i zużywają się wyraźnie szybciej niż w zwykłym rowerze. Zwłaszcza jeśli właściciel lubi korzystać ze wspomagania ustawionego w ebiku na maksimum. Jeśli szukasz roweru elektryczne opartego o trwały karbonowy pasek mamy takie w ofercie. Znajdziesz tutaj na przykład popularny miejski rower elektryczny Sparta D-Rule Energy. A także modele ebików Koga Evia Pro Automatic, Gazelle Ultimate Belt oraz Batavus Dinsdag E-go Exclusive. Każdy z tych rowerów elektrycznych to nowoczesna i komfortowa maszyna, która jest nie tylko świetną alternatywą dla dojazdu do pracy. To także elegancka i nowoczesna technika oraz przede wszystkim – komfort jazdy. Oprócz dobrze wyważonej ramy ze zintegrowaną baterią oraz elektrycznego osprzętu każdy rower wyposażono w szereg nowinek technicznych, dzięki którym wygodnie i bezpiecznie dojedziesz naprawdę daleko! Mocny silnik, niska waga, zintegrowane okablowanie oraz dobre oświetlenie to tylko niektóre z nich.
Miejski rower elektryczny na pasku zębatym, jak to działa?
Rower elektryczny na pasku zębatym działa w podobny sposób jak ten z napędem łańcuchowym. Oczywiście występuje tutaj jedna istotna różnica. Mianowicie w miejsce łańcucha stosuje się pasek zębaty. Ten wykonuje się z elastycznego materiału, zwykle z karbonowego paska wzmacnianego kevlarem. Jest to tak mocne i trwałe rozwiązanie, że stosowane jest nawet w motocyklach o mocy ponad 100 koni mechanicznych. Podczas jazdy na takim rowerze silnik elektryczny przekazuje siłę na tę tarczę, która z kolei napędza pasek. Ten z kolei przekazuje moc na zębatkę koła tylnego, co powoduje obracanie się koła i napędzanie roweru do przodu. Rozwiązanie takie oferuje wiele korzyści w porównaniu z tradycyjnym łańcuchem. Pasek zębaty jest cichszy i bardziej wydajny niż łańcuch, ponieważ ma mniejsze opory toczenia i praktycznie nie wymaga konserwacji. Takiego paska się nie smaruje, żeby go wyczyścić z błota wystarczy go polać wodą. Wytrzymuje on znacznie większe przebiegi niż napęd oparty o łańcuch i kasetę (wielu rowerzystów przejeżdża na nich dystanse rzędu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów), co oznacza mniejsze koszty utrzymania. Rowery elektryczne z paskiem zębatym najczęściej łączone są z piastą wielobiegową, która również ma sporo zalet. Ponieważ "skrzynia biegów" zamknięta jest w szczelnej puszce, nie jest ona narażona na bród i kurz. Dlatego piasty wielobiegowe również wymagają mniej obsługi niż napęd łańcuchowy.
Jakie są zalety napędu opartego o pasek w rowerze elektrycznym?
Wybór odpowiedniego rodzaju napędu jest jednym z najważniejszych czynników podczas zakupu roweru elektrycznego. Istnieją dwa główne typy napędów – łańcuchowy i pasowy. Jedną z najważniejszych różnic między tymi dwoma rodzajami napędu jest wydajność. Rowery elektryczne z napędem paskowym zwykle są bardziej wydajne niż te z napędem łańcuchowym. Jest to spowodowane mniejszą ilością tarcia między paskiem a kołem zębatym, co oznacza, że mniej energii jest tracone podczas przekazywania mocy z silnika na koło tylnego. Kolejną różnicą jest głośność. Modele paskowe pozostają zwykle znacznie cichsze niż te z napędem łańcuchowym. Wynika to z faktu, że paski zębate są mniej hałaśliwe podczas pracy niż łańcuchy. Jednak modele elektryczne ze zwykłym napędem łańcuchowym również posiadają swoje zalety. Sprawdzają się one lepiej w rowerach sportowych, gdzie liczy się waga, a piasta wielobiegowa nie jest dobrym rozwiązaniem.