Oferujemy hamulce rolkowe Nexus, najczęściej stosowane są one w rowerach miejskich. Gdzie ich zalety są widoczne najmocniej. To typ hamulców, który cechuje się wyjątkową trwałością, odpornością na warunki atmosferyczne oraz jest praktycznie bezobsługowy.
Hamulce rolkowe Shimano Nexus, przednie lub tylne działające w każdą pogodę.
Znajdują się tu przednie i tylne hamulce rolkowe Nexus, stosowane bardzo często w rowerach holenderskich przeznaczonych do jazdy po mieście oraz rekreacyjnej.
Hamulce Nexus te posiadają mniejszą od innych typów hamulców siłę hamowania, jednak dzięki swojej budowie są właściwie całkowicie bezobsługowe nawet przez długie lata. Zamknięta konstrukcja hamulców rolkowych sprawia, że sprawdzają się w każdych warunkach atmosferycznych- zarówno w deszczu, jak i w śniegu czy błocie. Hamulce rolkowe- w zależności od częstotliwości użytkowania- serwisowane raz na jeden lub dwa sezony, starczą na naprawdę bardzo długo. Wszystko to za sprawą braku materiału ściernego- hamulce rolkowe nie posiadają klocków czy okładzin hamulcowych, materiał cierny stanowią tam specjalne stalowe hartowane rolki. Hamulce rolkowe są idealną propozycją dla osób jeżdżących codziennie po mieście czy lekkim terenie, zostawiających rower na działanie warunków atmosferycznych. W hamulce rolkowe inwestuje się raz, na długie lata. Dodatkowo w ofercie posiadamy części zapasowe do hamulców rolkowych.
Co to jest hamulec rolkowy Nexus i jak działa?
Hamulec rolkowy Nexus to typ stosowany głównie w rowerach miejskich i holenderskich. Jego charakterystyczna konstrukcja składa się z zamkniętego bębna obracającego się wraz z kołem, wewnątrz którego znajdują się szczęki hamulcowe. Podczas naciskania klamki linka napina szczęki. Te dociskają do wewnętrznej powierzchni bębna, powodując tarcie i spowolnienie obrotu koła. Powoduje to spowalnianie roweru. Zaletami tego rozwiązania są między innymi prosta konstrukcja oraz łatwość montowania i demontowania. Wymagają one także minimalnej konserwacji i rzadziej ulegają awariom. Poza tym zapewniają silne i stabilne hamowanie w każdych warunkach. Z kolei ich zamknięta konstrukcja chroni elementy hamulcowe przed wodą i brudem. Dobrym przykładem jest hamulec rolkowy Shimano Nexus A BR-C3000-FB2. Przeznaczono go do rowerów miejskich z piastą Nexus. Wykonany z wysokiej jakości materiałów zapewnia trwałość i skuteczne hamowanie. Nie gorszy jest czarny hamulec rolkowy Shimano Nexus BR-C3000 Black Tylny. To uniwersalny model do rowerów miejskich z tylną piastą. Dostępny w czarnym kolorze, pasującym do wielu modeli holenderskich jednośladów.
Jak ustawić hamulce rolkowe w rowerze?
Regulacja hamulców rolkowych w rowerze jest ważna dla zapewnienia prawidłowego działania i bezpieczeństwa podczas jazdy. Narzędzia do niej potrzebne to klucz imbusowy 5 mm, śrubokręt krzyżakowy oraz szczypce do zaciskania linek hamulcowych (opcjonalnie). Przede wszystkim należy sprawdzić stan zużycia okładzin hamulcowych. Muszą mieć one bowiem grubość co najmniej 1 mm. Następnie regulujemy położenie szczęk hamulcowych przy pomocy klucza imbusowego 5 mm. Tak, aby poluzować śruby je mocujące. Położenie szczęk należy dostosować tak, aby stykały się one z obręczą koła na całej swojej szerokości. Następnie dokręcamy śruby mocujące szczęki hamulcowe i regulujemy napięcie linki hamulcowej. Później używamy śrubokręta krzyżakowego, aby wyregulować śrubę napinacza linki hamulcowej. Naciskamy klamkę hamulcową i sprawdzamy, czy opór jest odpowiedni. Linka nie powinna być ani zbyt luźna, ani zbyt napięta. Dokręcamy śrubę napinacza linki. Następnym krokiem jest wycentrowanie koła. W razie potrzeby regulujemy naciąg szprych, aby obracało się ono bez ocierania o szczęki. Wreszcie sprawdzamy działanie hamulców rolkowych. Kilkakrotnie naciskamy klamkę, aby sprawdzić, czy hamulce działają prawidłowo i równo na obu kołach.