Amortyzowane sztyce podsiodełkowe
Liczba produktów: 45
Sztyca amortyzowana do roweru miejskiego.
Sztyca amortyzowana do roweru miejskiego, to bardzo popularny element, który pozwala znacząco podnieść komfort jazdy. Nowoczesne wsporniki siodełka z amortyzacją są w zdecydowanej większości z aluminium co zmniejsza ich wagę i przenoszenia drgań. Amortyzowana sztyca przydaje się przede wszystkim w rowerach miejskich i rekreacyjnych, gdzie pozycja za kierownicą wynosi 90 stopni, czyli poruszamy się w pozycji wyprostowanej. Przy wyprostowanej pozycji na rowerze najważniejszym amortyzatorem w rowerze jest właśnie amortyzator pod siodełkiem, ponieważ większość ciężaru ciała spoczywa właśnie na siodełku. Sztyce rowerowe z systemem amortyzacji oparte są na sprawdzonej konstrukcji elastomerowo-sprężynowej i wszystkie mają możliwość regulacji twardości, dzięki czemu możemy precyzyjnie dopasować twardość amortyzatora do naszych wymagań. W ofercie sklepu znajdziecie Państwo amortyzatory podsiodełkowe renomowanych marek HUMPERT, Post Modern, UNION, MARWI, PROMAX i ZOOM.
Czy mogę zamienić zwykłą sztywną sztycę na sztycę amortyzowaną?
Tak, można zmienić sztycę sztywną na amortyzowaną. Pamiętać należy jednak o dwóch istotnych sprawach- o średnicy montażowej sztycy, jaką mamy w ramie oraz o systemie montażu siodła (z jarzemkiem czy pod jarzemko).
Na co zwrócić uwagę wybierając amortyzowaną sztycę pod siodełko?
Przede wszystkim długość sztycy, jeśli chcemy móc regulować wysokość siodełka w takim samym zakresie jak dotychczas, oraz oczywiście średnicę sztycy, tak żeby pasowała nam do rury podsiodłowej.
Mam klasyczne siodełko Brooks - jaką sztycę z amortyzacją mogę do niego dopasować?
Jeżeli siodełko jest wyposażone w jarzemko, to bez problemu dopasuje się do niego sztycę Union lub Post Moderne Compact.
Czy w amortyzowanych sztycach pod siodełko występępuje regulacja twardości?
Tak, amortyzowane sztyce podsiodłowe wyposażone są w regulację twardości sprężyny, żeby umożliwić dopasowanie do wagi rowerzysty. Regulacja jest możliwa po wyciągnięciu sztycy z ramy; na dole znajduje się korek, którym kręcąc (przy pomocy klucza imbusowego 6mm) zmieniamy naprężenie sprężyny, a co za tym idzie jej twardość.
Amortyzowane sztyce podsiodłowe Humpert, Zoom
Amortyzowane sztyce podsiodłowe to zaawansowane rozwiązanie pozwalające na znaczne poprawienie komfortu jazdy rowerem w mieście i na dziurawych drogach. Głównym celem jest tutaj redukcja wibracji i wstrząsów, które mogą powstawać podczas jazdy na nierównym terenie. Na stronach naszego sklepu internetowego rowerystylowe.pl także nie mogło ich zabraknąć. Oferujemy między innymi takie jak sztyca amortyzowana Koga Camp Easy do roweru miejskiego. Wykonana z aluminium, ze zintegrowanym jarzemkiem z pewnością poprawi wydatnie komfort jazdy rowerem po mieście. Ale jest tutaj także amortyzowana sztyca podsiodełkowa Post Moderne Black. To model fabrycznie montowany w wysokiej klasy linii rowerów rekreacyjnych i trekingowych Gazelle, Batavus KOGA oraz Cannondale. Wyposażono go w system regulacji kąta za pomocą dwóch śrub inbusowych. Konstrukcja jest oparta o sprężyny stalowe, pochłaniające energię generowaną przez nierówności na drodze. Sztyce amortyzowane najczęściej wykorzystują sprężyny, elastomery lub powietrze jako element tłumiący, który działa wewnątrz sztycy i pomaga zmniejszyć wpływ wstrząsów na rowerzystę. Ponadto cżęści te dostępne są w różnych średnicach i długościach. Pozwala to dobrać sztycę amortyzowaną do praktycznie każdego roweru.
Sztyca amortyzowana do roweru miejskiego, jakie ma zalety?
Sztyca amortyzowana może oferować zarówno korzyści, jak i pewne ograniczenia. Zrozumienie wad i zalet tego typu wspornika pomoże rowerzystom podjąć świadomą decyzję, czy jest to odpowiedni wybór dla ich potrzeb. Przede wszystkim sztyca amortyzowana redukuje wibracje i wstrząsy, co przekłada się na zwiększony komfort podczas jazdy, szczególnie po nierównym terenie. Eliminacja nadmiernych drgań może pomóc w uniknięciu bólu i zmęczenia mięśni podczas dłuższych tras. Daje ona też możliwość większej kontroli. Pomaga tym samym opanować rower miejski na trudniejszych nawierzchniach. Zapewnia ponadto redukcję nacisku na kręgosłup i stawy, co jest korzystne dla osób z wrażliwymi plecami lub z takimi problemami. Z drugiej strony sztyca amortyzowana jest zazwyczaj cięższa od standardowej. To może wpłynąć na ogólną wagę roweru. Jednak dla osób korzystających z roweru jako środka transportowego w mieście to nie jest problemem, różnica wagi rzędu 300 gram nie będzie dla nikogo odczuwalna.
Sztyca amortyzowana do roweru, jak jest zbudowana?
Wspornik siodła amortyzowany, zwany również sztycą amortyzowaną, to element siedzenia rowerowego, który posiada mechanizm redukcji drgań. Jego konstrukcja opiera się na zastosowaniu sprężyny lub elastomeru, który pochłania wstrząsy i drgania, aby zapewnić wyższy komfort jazdy na nierównym terenie. Główną częścią składową takiego wspornika jest rura podsiodłowa. Wchodzi do wnętrza ramy roweru i jest mocowana za pomocą zacisku, samo siodełko umieszcza się na końcu sztycy w jarzemku. W niektórych. Bardziej zaawansowanych konstrukcjach można regulować napięcie sprężyn lub wymieniać elastomery. Pozwala to dobrać poziom amortyzacji do własnych preferencji i wagi ciała. Wspornik siodła amortyzowany ma na celu zminimalizowanie wibracji i wstrząsów, które wpływają negatywnie na komfort jazdy. Jest szczególnie przydatny dla rowerzystów, którzy często przemierzają tereny o różnym stopniu trudności, zapewniając im bardziej przyjemne doświadczenia podczas każdej wycieczki.