Liczba produktów: 16
Sztyca amortyzowana Kinekt to komponent rowerowy, który znany jest od dawna. Jednak nowoczesne konstrukcje i niepodważalne zalety jakie one oferują na nowo spopularyzowały ten dodatek. Systemy tłumienia drgań i uderzeń w pionie w które można wyposażyć rower, a przenoszonych z tylnego koła na siodło przekładają się na niesamowity wzrost komfortu jazdy. W przeciwieństwie do klasycznych sztyc amortyzowanych z elastomerem, sztyce Kinekt oparte są o zintegrowany system ruchomych przegubów oraz sprężyn, które dynamicznie dostosowują się do nawierzchni i obciążenia. Dzięki temu poprawiają komfort jazdy w dużo większym zakresie. Efekty pracy sztycy Kinekt są odczuwalne od razu, ilość odczuwanych wibracji i uderzeń jest wyraźnie mniejsza. Sztyca Kinekt znajduje zastosowanie zarówno w rowerach trekkingowych, miejskich, gravelowych, jak i elektrycznych.
W odróżnieniu od standardowych rozwiązań Kinekt porusza się po łuku, taka konstrukcja bardzo mocno podnosi reaktywność tego rodzaju amortyzacji. Użytkownik zyskuje płynniejszą jazdę i wyraźnie zmniejszone zmęczenie podczas dłuższych tras. Co więcej, cały system pracuje aktywnie również przy niewielkich drganiach, na kostce brukowej, szutrze czy zniszczonym asfalcie. Sztyca amortyzowana Kinekt szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku osób o wrażliwym kręgosłupie i w rowerach szosowych oraz gravelowych, które zazwyczaj wyposażone są w opony o mniejszej objętości, co redukuje ich możliwości amortyzacji.
Sztyca amortyzowana Kinekt wyróżnia się na rynku dzięki unikalnemu systemowi zawieszenia równoległego, który działa niezależnie od pozycji siodła i aktualnego kąta nachylenia terenu. W przeciwieństwie do tradycyjnych sztyc z elastomerami Kinekt zapewnia aktywną reakcję na nierówności już od pierwszego nacisku. Co ważne, cała konstrukcja nie wydłuża się, ani nie skraca podczas pracy, co eliminuje niepożądane zmiany geometrii w trakcie jazdy. Odległość osi korby od siodełka jest zmieniana w niewielkim zakresie.
Do najważniejszych zalet sztycy amortyzowanej Kinekt należą:
Zastosowanie tego typu sztycy pozwala znacząco poprawić komfort jazdy bez zwiększania masy roweru czy modyfikacji ramy. Dlatego Kinekt znajduje zastosowanie również w rowerach elektrycznych, które generują większe drgania przez wyższą prędkość i masę.
Sztyca amortyzowana Kinekt została zaprojektowana z myślą o uniwersalnym zastosowaniu, dlatego znajdziemy ją zarówno w rowerach miejskich, jak i w zaawansowanych modelach trekkingowych, elektrycznych czy gravelowych. Dzięki różnym średnicom i długościom, a także wymiennym sprężynom, można łatwo dopasować ją do geometrii i wymagań konkretnego rowerzysty. Z kolei brak potrzeby ingerencji w ramę czyni ją atrakcyjną alternatywą dla pełnego zawieszenia, szczególnie tam, gdzie liczy się waga oraz prostota konstrukcji. To świetny dodatek do rowerów gravelowych i szosowych.
W rowerach elektrycznych sztyca Kinekt skutecznie niweluje wibracje generowane przez wyższe prędkości oraz sztywniejsze opony. Natomiast w rowerach trekkingowych i gravelowych przyczynia się do redukcji zmęczenia podczas długich tras. Dodatkowo użytkownicy miejscy doceniają ją za płynną reakcję na nierówności nawierzchni i kostkę brukową. Warto też podkreślić, że sztyca amortyzowana Kinekt dobrze współpracuje z różnymi typami siodełek, zarówno klasycznymi, jak i anatomicznymi.
Dobór właściwej wersji sztycy amortyzowanej Kinekt powinien uwzględniać masę użytkownika oraz rodzaj jazdy. Producent oferuje różne warianty sztyc i zestawów sprężyn, dzięki którym możliwe jest dopasowanie poziomu tłumienia do indywidualnych preferencji. Nie chodzi wyłącznie o średnicę i długość – choć one są istotne – ale o właściwą charakterystykę pracy mechanizmu. Dzięki temu sztyca nie działa ani zbyt twardo, ani zbyt miękko, co przekłada się na realną poprawę komfortu.
Podczas wyboru należy zwrócić uwagę na:
Odpowiednio dobrany model poprawia efektywność pedałowania i minimalizuje utratę energii, która w przypadku źle dobranej sztycy może przenosić się na niekontrolowane ugięcie konstrukcji.
Sztyca amortyzowana Kinekt występuje w kilku wersjach, które różnią się przeznaczeniem, zakresem działania i wagą. Podstawowy podział obejmuje modele do jazdy rekreacyjnej, miejskiej, sportowej i elektrycznej. Najpopularniejsze serie to 2.1, 2.1 XL i Pro. Każda z nich została opracowana z myślą o innym stylu użytkowania. Warianty różnią się skokiem roboczym, masą własną oraz zestawem sprężyn montowanych fabrycznie. Dzięki temu rowerzysta może dobrać konkretny model nie tylko pod kątem rozmiaru, ale też charakterystyki pracy zawieszenia.
Model 2.1 to najbardziej uniwersalna wersja, sprawdza się w codziennej jeździe miejskiej i turystycznej. Wersja XL została zaprojektowana z myślą o osobach cięższych lub przewożących bagaż. Natomiast wariant Pro przeznaczony jest dla użytkowników sportowych i osób oczekujących najwyższej wydajności przy jednoczesnym zachowaniu lekkości konstrukcji. Poszczególne modele różnią się też dostępnością w różnych średnicach oraz rodzajem sprężyn. W efekcie użytkownik może uzyskać dokładnie taką charakterystykę tłumienia, jaka będzie najlepiej dopasowana do jego roweru i stylu jazdy.
Sztyca amortyzowana Kinekt to komponent, który działa mechanicznie, dlatego wymaga okresowej konserwacji. Choć jej konstrukcja jest odporna na brud, kurz i warunki atmosferyczne, regularna kontrola pozwala uniknąć przedwczesnego zużycia. Co ważne, większość czynności serwisowych można wykonać samodzielnie, bez potrzeby demontażu całego mechanizmu. Dzięki temu użytkownicy mogą we własnym zakresie zadbać o sprawność układu zawieszenia bez konieczności wizyty w serwisie.
Do podstawowych zabiegów konserwacyjnych należą:
Regularne serwisowanie nie tylko wydłuża żywotność, ale także utrzymuje skuteczność tłumienia na stałym, przewidywalnym poziomie. To szczególnie istotne w rowerach wykorzystywanych codziennie lub podczas długich tras.