Amortyzator Rock Shox RS-1 ACS SoloAir X-Loc Upside down
Solo Air - system regulacji sprężyny powietrznej. Negatywna i pozytywna komora powietrzna są pompowane jednocześnie przez jeden wentyl.
Motion Control - system tłumienia amortyzatorów. Zapewnia szerokie spektrum oddzielnych regulacji tłumienia kompresji oraz powrotu. Motion Control oferuje możliwość dołączenia dwóch różnych, zdalnych manetek regulujących tłumienie kompresji (do blokady skoku włącznie) i próg czułości widelca.
Motion Control DNA, system w którym zastosowano nowy, lżejszy mechanizm sprężynowy o nazwie „double helix” oferujący bardziej czułą pracę niż w standardowym Motion Control. W skrócie MC DNA pozwala na ugięcie nawet gdy jest zablokowany, przy większych uderzeniach otwiera się zawór kompresji pozwalając na wykorzystanie całego skoku i zaraz po tym, jeśli teren jest gładki lock out włącza się automatycznie.
Technologie:
Dual Position Air - Nowa sprężyna powietrzna Dual Position Air daje możliwość natychmiastowej zmiany skoku o około 30 mm. Wystarczy przekręcić pokrętło regulacyjne o 60 stopni w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, a następnie ugiąć widelec, a skok widelca zmniejszy się. Jeżeli chcesz powrócić do pełnego zasięgu skoku, przekręć pokrętło regulacyjne o 60 stopni w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i odciąż widelec lub po prostu jedź dalej. Jest to system dwóch przeciwstawnych komór pneumatycznych. Pierwsza z nich tworzy główną sprężynę, dzięki której widelec ugina się. Druga to sprężyna negatywna pozwalająca regulować czułość widelca na małe nierówności w pierwszej części ugięcia oraz decyduje o charakterystyce ugięcia w końcowej fazie skoku. System Dual Air znalazł również zastosowanie w widelcach o dużym skoku, optymalizując ugięcie sprężyny za pomocą opatentowanej, samoregulującej się negatywnej komory powietrza.
BlackBox Technology - dzięki współpracy inżynierów i zawodników powstają nowe rozwiązania i konstrukcje, które są testowane w prototypowych widelcach na trasach zawodów. Później te nowinki techniczne trafiają do amortyzatorów produkowanych seryjnie. Logo BlackBox oznacza najwyższe zaawansowanie technologiczne. BlackBox SpeedStack występuje w amortyzatorach Boxxer WorldCup. Jest to dodatkowa kontrola ciśnienia kompresji, która znajduje zastosowanie w zawodach DH. Korona z rurą sterową BlackBox została wykonana ze sztywnego i lekkiego karbonu. Tworzy jedną całość, co minimalizuje wstrząsy i wibracje. Korona taka znajduje się w amortyzatorach SID i Reba serii World Cup.
Dual Flow Rebound - system ten łączy dwa niezależne obwody tłumiące, odpowiedzialne za początkową i końcową fazę ugięcia. Obwód fazy początkowej ma pokrętło zewnętrznej regulacji, natomiast końcowa jest ustawiona fabrycznie.