Opona rowerowa Opona Schwalbe IronMan 22-622 została stworzona specjalnie z myślą o triatlonie. Ambitni triatleci korzystają dzisiaj ze specjalnych rowerów do jazdy na czas i aerodynamicznych kół. Nowa opona Schwalbe Ironman optymalnie pasuje do tego kompletu. W opcjonalnym wariancie tubeless jest szczególnie szybka i odporna na defekty. Nazwa Ironman jest marką zastrzeżoną przez World Triathlon Corporation (WTC) i używana jest przez Schwalbe na licencji.
Wkładka antyprzebiciowa:
V-Guard To wysoce-zaawansowane technologicznie włókna, które są wyjątkowo odporne na przecięcia, zapewniając szczególnie wysoki poziom ochrony przed defektami również w bardzo lekkich oponach. W połączeniu z ochroną ścianek bocznych typu SnakeSkin mówimy o technologii Double Defense.
W aerodynamicznie zoptymalizowanych rowerach do jazdy na czas miejsce na oponę jest najczęściej ograniczone. Z tego względu Schwalbe świadomie wybrało mniejszą szerokość 22 mm niż zwykle używane 23 mm. Również dlatego, że nowoczesne koła aerodynamiczne są raczej pękate i posiadają szersze obręcze niż klasyczne koła, przez co opona w praktyce staje się również trochę szersza.
Tunel aerodynamiczny. W wymagających testach w tunelu aerodynamicznym Schwalbe poddało próbom różne szerokości opon na różnych obręczach aerodynamicznych w celu znalezienia najlepszej kombinacji o najniższych oporach powietrza dla systemu koło/opona. W tych testach najlepszy wynik jednoznacznie uzyskała szerokość 22 mm. Na pękatych obręczach typu „aero“ zarówno popularna szerokość 23 mm, jak i bardzo wąskie i bardzo szerokie opony, 20 i 25 mm, powodowały wymierne podwyższenie oporów powietrza dla całego systemu.
Dętka do opony Schwalbe IronMan HS 432 zwijana do kupienia TUTAJ.