Kontakt
0

Filtruj:

Cena:

Sortowanie:

Kierownice i wsporniki

Liczba produktów: 436

Brak produktów spełniających podane kryteria.

Kierownice i wsporniki rowerowe

Kierownica rowerowa jest jednym z czynników wpływających na komfort jazdy oraz jedyną odpowiedzialną częścią za sterowanie torem jazdy roweru.  Dzięki prawidłowemu ustawieniu kierownicy oraz dobraniu odpowiedniego jej kształtu do typu roweru możemy zwiększyć komfort poruszania się na rowerze. Ważne jest, aby pamiętać, że nie ma uniwersalnej kierownicy – zupełnie inne typy kierownic stosowane są do rowerów miejskich, cruiserów, rowerów trekkingowych, rowerów składanych oraz do rowerów MTB. Wybór odpowiedniego wspornika kierownicy rowerowej oraz samej kierownicy może być decydujący dla komfortu jazdy oraz pozycji za kierownicą. W naszym sklepie znajduje się duży wybór kierownic rowerowych, rogów kierownicy, sterów kierownicy, wsporników kierownicy oraz chwytów kierownicy. Produkty pochodzące z tych kategorii są wysokiej jakości produktami pochodzącymi od takich producentów jak Batavus, Bikeribbon, Deda Elementi, Ergon, Fizik, Humpert Ergotec oraz Widek.

Jaką kierownicę wybrać?

Kierownicę należy dobierać w zależności od typu roweru – pozycja za kierownicą oraz kąt pochylenia ciała są głównymi parametrami, które determinują wybór kierownicy. W przypadku rowerów miejskich zalecane jest używanie kierownic wygiętych – pozycja ciała na tym rowerze jest wyprostowana, a więc ważne jest, aby kierownica pozwalała na wygodny chwyt bez konieczności pochylania się. Dobrym przykładem może być czarna kierownica jaskółka Humpert City - jest to bardzo wygodna kierownica rowerowa wykonana z najwyższej jakości stali. Jej odgięcie pozawala na naturalny i niewymuszony chwyt oraz utrzymanie stałej wyprostowanej pozycji. W przypadku rowerów szosowych, kolarzówek lub rowerów fixed polecamy kierownicę baranek GES Satori Fixter. Na tego typu rowerach pozycja jest nieco bardziej pochylona – kierownica typu baranek wraz z dobrze ustawionym siodełkiem zapewnią doskonałą kontrole nad rowerem oraz sportową pozycję. Domeną rowerów MTB jest kierownica typu flatbar – jest to prosta kierownica o minimalnym podgięciu w stronę użytkownika.  Tego typu kierownice są dużo szersze, przez co zwiększa się rozpiętość dłoni na kierownicy, a tym samym precyzja skrętu – szersza kierownica pozwala na wykonywanie bardziej precyzyjnych skrętów, co w terenie górskim ma duże znaczenie. Z tego segmentu godnym polecenia produktem jest kierownica rowerowa Humpert Ergotec Flat Ray 35 mm o szerokości 720 mm oraz całkowitej masie 285 gramów. W rowerach trekkingowych kierownica może być wielofunkcyjna – poza możliwością sterowania rowerem może umożliwić kilka sposób do jej złapania. Jest to szczególnie przydatne podczas dłuższych wypraw rowerowych, podczas których możliwe jest szybkie męczenie się rąk. Do tego typu kierownic należy Kierownica rowerowa Humpert Ergotec Contest Comfort 25,4 mm.

Czy warto korzystać z rogów?

W przypadku rowerów trekkingowych rogi kierownicy stanowią dość istotny element wpływający na poprawę komfortu jazdy przy dłuższych trasach. Rogi pozwalają na złapanie kierownicy w zupełnie inny sposób niż ma to miejsce na kierownicy. Ułożenie rąk na rogach kierownicy sprzyja rozluźnieniu nadgarstków, przez co ręce mają czas by odpocząć. Do dalszych podróży polecamy regulowane rogi kierownicy Humpert Touring dzięki którym możliwe jest dowolne ułożenie rąk, a nawet oparcie ich o górną część rogów, a tym samym możliwość wyprostowania się na rowerze. Rogi pokryte są piankowym materiałem. Montaż rogów odbywa się na końcach kierownicy o średnicy 22,2 mm i mocowane są za pomocą jednej śruby.
Istnieje możliwość zamontowania chwytów rowerowych zintegrowanych z rogami kierownicy. Takie rozwiązanie jest bardziej schludne oraz równie wygodne jak zamocowanie osobnych rogów. Do takich rozwiązań należą na przykład chwyty Ergon GP3 BioKork, które łączą w sobie wygodne chwyty oraz rogi do zmiany pozycji dłoni.

Jaki wybrać wspornik kierownicy?

Rozróżniane są dwa typy wsporników rowerowych – wsporniki wpuszczane oraz mostki typu Ahead. Pierwszy rodzaj stosowany jest w rowerach miejskich, rowerach holenderskich oraz starszych rowerach, np. szosowych. W zależności od modelu i preferencji można wybrać sztywne wsporniki kierownicy oraz regulowane wsporniki. Sztywne wsporniki zazwyczaj stanowią element wpływający na design roweru – sprawiają, że rower staje bardziej klasyczny oraz stylowy. Przykładem może być Chromowany wspornik kierownicy Humpert Classic, który doskonale sprawdzi się w każdym rowerze holenderskim oraz miejskim. Regulowane mostki wpuszczane to bardziej domena rowerów trekkingowych – taki wspornik pozwala na regulacje wysokości kierownicy, jej zasięg oraz kąt nachylenia. Zaletą wsporników wpuszczanych jest możliwość regulacji wysokości kierownicy za pomocą jednej śruby zakończonej elementem klinującym
Mostki Ahead wymagają innej konstrukcji rury sterowej oraz z reguły nie mają regulacji wysokości. Mostek taki jest przykręcony na stałej wysokości rury sterowej, a jego regulacja wymaga pierścieni dystansujących. Dobreym rozwiązaniem może być regulowany wspornik kierownicy typu Ahead, np. regulowany wspornik kierownicy Union Ahead 31.8. Tego typu konstrukcja umożliwia dobór wysokości oraz kąta kierownicy bez zmiany położenia samego mostka na rurze sterowej. Mostki Ahead są zazwyczaj wykorzystywane w rowerach MTB stąd też rzadko kiedy stosuje się w nich regulacje.

Jakie chwyty kierownicy wybrać?

Duża ilość chwytów kierownicy na rynku sprawia, że wybór jest naprawdę ogromny. Przedział cenowy chwytów też jest bardzo rozpięty – tańsze chwyty jedynie polepszają chwyt, natomiast droższe rozwiązania mogą być wykonane z wysokiej jakości materiałów oraz mogą posiadać dodatkowe usprawnienia jak np. rogi lub ergonomiczny kształt wspierający nadgarstek. Jednym z prostszych modeli są chwyty kierownicy Humpert Ergo-Tec AK-06, które zapewniają odpowiedni chwyt oraz pozwalają na stosowanie ich w rowerach wyposażonych w przerzutkę wewnątrz piasty. Łatwo to rozpoznać, ponieważ jeden chwyt jest krótszy i pozwala na dopasowanie go do dźwigni zmiany przerzutek. Droższymi chwytami gwarantującymi bardzo wysoki komfort są chwyty Ergon GP3, które zostały zintegrowane wraz z rogami kierownicy. Umożliwia to łatwą zmianę położenia rąk na kierownicy oraz może okazać się niezbędne podczas dłuższych wypraw rowerowych.

Owijki kierownicy rowerowej

Owijki stosowane są w przypadku rowerów szosowych, kolarzówek oraz rowerów typu fixed. Ze względu na kształt montowanych kierownic w tych rowerach konieczne jest użycie specjalnej taśmy zklejem, która stanowi taką samą funkcje jak chwyty kierownicy w rowerze miejskim. Polecamy owijki na kierownicę rowerową Bikeribbon Grade’ Plus, które są wykonane z miękkiego materiału EVA pokrytego silikonowymi wypustkami. Dzięki temu zapewniają dobry komfort oraz doskonały chwyt kierownicy – zarówno podczas ładnej pogody jak i podczas deszczu.
 
Porównaj produkty 0